lauantai 2. lokakuuta 2010

Turinoita dieetistä

On käynyt ilmi, että tänne sillon tällön joku jopa eksyy, että otetaas pientä yleiskatsausta tähän väliin.
Mä olen siis ennenkin kokeillut ketogeenistä dieettiä niukoilla hiilareilla, normiprodeilla ja runsailla rasvoilla ja olin sitä mieltä, ettei sovi mulle. Ne kokeilut on kestäneet yleensä muutaman päivän, olo on ollut ikävä ja sitten olen antanut olla ja nostanut vähän hiilarimäärää. Paino ei tietty ole hievahtanutkaan.

Tällä kertaa erona on ollut se, että olen selkeesti lisännyt proteiinin määrää sellaiselle "urheilijatasolle", eli se pyörinee jossain 100 g tienoilla, siis noin pari grammaa rasvatonta painokiloa kohti. Vastaavasti olen sitten pitänyt rasvat kohtuullisina, ts. paljon (n. 50%) alempana kuin viime vuosina olen tottunut. Mulla on mitä ilmeisimmin aika hyvin rasvapolttonen kroppa, koska tämä systeemi on toiminut niin, että energiavaje on täytetty omista rasvavarastoista. Sen näkee mittanauhasta, senttejä lähtee juurikin sieltä, missä mulla on tota laardikerrosta. Eilen kokeilin yksiä tiukkoja kirppisfarkkuja, jotka on olleet reisistä aina vähän liiankin tiukat. Eivät ole enää.

Nythän mun syömisrytmi on erittäin säännöllinen, tietty koska työaikakin on. Noita pure protein -päiviä (=Dukanin 1-vaihe) vietän yhdestä kolmeen viikossa, muuten ruokailuni on tosi vapaata, paitsi että olen tämmönen voin helposti syödä samaa ruokaa päivästä toiseen -tyyppi. Käytännössä siis aamiainen, välipala ja lounas on aina samaa ja kalaa syön joka arkipäivä iltapäivisin (laadussa sais varmaan olla enemmänkin vaihtelua, nythän se on joko sardiinia tomaattikastikkeessa tai kylmäsavulohta). Treenin päälle juon sitä pahaa prodejuomaa ja jos en käy treenaamassa syön muutaman juustonsiivun tai kananmunan tai leikkelettä. Iltaisin popsitaan sitten pääsääntöisesti jotain oikeeta ruokaa jonka valmistuksessa käytän kyllä edelleen voita ja kermaa. Annoskokoja vähän kyllä sitten vahdin.

Aamupuuro ennen kypsennystä:


Välipala jugurttia pähkinöillä ja puolukoilla sekä lounaslohta (kuvasta puuttuu keittomuna):


Perjantain illallinen, vuohenjuustosalaattia ja samppanjaa:


Tällä viikolla syötiin myös entrecote'a ja paistettuja herkkusieniä


Voitte uskoa, ettei mua yhtään tippaa harmita, että tällaisilla ruuilla vielä laihtuukin!

5 kommenttia:

  1. Näyttää kyllä älyttömän hyviltä noi ruoat, täytyy sanoa... Kelpais tännekin :D

    Saanko kysyä millaisilla kalorimäärillä suurinpiirtein dieettailet?

    VastaaPoista
  2. Näyttää ja kuulostaa HYVÄLTÄ! :)
    Itse oon muuten myös tommonen, et voin syödä montakin päivää putkeen melko samaa ruokaa. Eikä ees kyllästy. :) Nimimerkillä pian 2v. tonnikalasalaattia lounaaksi. :)

    VastaaPoista
  3. ^^Kalorimäärä liikkuu enimmäkseen arviolta 1200-1500:ssa, en ole pitkään aikaan laskenut. Jossain tuolla ekoissa postauksissa taitaa olla joku laskelma, ei se siitä paljon ole muuttunut. Mutta hyvin mulla siis mahtuu se pari lasia viiniäkin viikossa näihin aterioihin. Niiden jäljiltä yleensä paino humpsahtaa seuraavana päivänä puolisen kiloa alaspäin. Yleensähän kyllä sanotaan, ettei laihduttaja sais nauttia tippaakaan alkoholia, mutta mun kohdalla sillä näyttäis olevan vaan positiivinen vaikutus. En toki sitten juo kun se lasillisen.

    ^Kiitos, mä muistan yhdessäkin duunipaikassa söin 4 kk joka työpäivä samat safkat (kanafile, salaattia, papumuhennosta), joka suuresti ihmetytti muuta henkilökuntaa. Olin kyllä sitä ennenkin syönyt kanaa varmaan vuoden joka päivä...

    VastaaPoista
  4. Heippa...
    Mullaki on blogissa reseptejä...etc...muuta mukavaa
    http://tuulismumma.blogspot.com/

    VastaaPoista
  5. ^juu, mä en olekaan poikennut siellä pitkään aikaan. Pitää korjata tilanne!

    VastaaPoista

Terve ja tervetuloa kertomaan mielipiteesi!
Pidetään kommentit asiallisina, eikö.