maanantai 23. elokuuta 2010

Tervetuloa viimeiseen taistoon!

Mä täytän keväällä neljäkymmentä. Siihen mennessä olis tarkoitus näyttää paremmalta ja tuntea olonsa mahtavammaksi kuin ikinä. Lääkkeinä ovat nyt

  • tavoitteellinen treenaaminen ja
  • syynätty ruokavalio.

Muut vippaskonstit mietitään tarpeen mukaan myöhemmin.

Aloitustilanne ei ole lohduton, mutta haastetta tässä kyllä piisaa. Mulla on ylhäällä jos jonkinlaisia numeroita, vaakalukemia ja ympärysmittoja. Ensin mainitusta pitäisi nipistää 14% pois, ympärysmitoista osa saa vaikka vähän kasvaakin. Ei kuitenkaan hanuri!

Mun treeniohjelmassa on lenkkiä ja sisäpyöräilyä, ehkä tanssiakin, sekä erilaisia treenejä kahvakuulilla, käsipainoilla ja varmasti jonkin verran perinteisillä kehonrakennuslaitteillakin, kehonhuoltoa unohtamatta. Ensimmäiset tavoitteet olen asettanut joulukuulle. Katsotaan tässä matkan edetessä mitkä niistä ovat paljastettavia ja mitkä eivät.

Kuvia en tähän treenipäiväkirjablogiin aio erityisemmin laitella, ellen sitten joskus jotain ruokia innostu tähtäilemään. Iloisen värikäs lifestyleblogini löytyy täältä. Tokihan tämä dieettiprojekti on osa laifstailiani, mutta ainakin näin aluksi olen päättänyt erotella sen muotipainotteisesta tarinoinnistani.

Olen periaatteessa mukana Fitfarmin go fat go -haasteessa, mutta tulin siihen tulokseen, etten aio  noudattaa vähärasvaista, runsashiilarista ruokavaliota, vaan sorvaan oman. Syy siihen on se, että olen ollut karppi jo niin monta vuotta, että hiilarilisistä olisi mulle tiedossa niin paljon vaivaa ja harmia. Lukaisin siis tohtori Dukanin ohjeet, joita mm. Christer Sundqvist menestyksellä testasi. Koska en ole Dohtorin kanssa ihan kaikesta samaa mieltä, olen soveltanut niitäkin ohjeita, oman versioni löydät täältä. Kyseessä on kuitenkin ketogeeninen dieetti, saa nähdä mitä elimistöni siitä alkaa tuumia. Motivaatio on ainakin kunnossa!

2 kommenttia:

  1. Kävin kuikuilemassa ruokavinkkejä ja muuta asiaa karppailusta ja dukanista ja hetken surffailun jälkeen olin ihmeissäni, että miksi taustalla on auki eräs suosikki-lifestyle-blogeistani :s
    Sit hoksasin, että olin klikannut tuota linkkiä, josta pääsee sun tiskin lukijaksi :D
    Oon siis tietämättäni fanittanut sua kahdessa eri paikassa :D

    Olen jo aiemmin ihaillut vartaloasi vaatekuvissa ja nyt kun luin tätä blogia ja totesin, miksi näytät niin hyvältä, niin tunnustan, että aion matkia ruokalistaasi :)

    Kiitos, anteeksi ja nam :)

    VastaaPoista
  2. Ihana kommentti, Voi Kiitoksia!
    Ruokalistaa on kirjailtu tänne justiin sitä varten, että siitä voi kopsata, matkia ja varastaa kaiken haluamansa ja tarvitsemansa. Ainakin ne on kertaalleen testattu toimiviksi ;P

    VastaaPoista

Terve ja tervetuloa kertomaan mielipiteesi!
Pidetään kommentit asiallisina, eikö.